1397-02-24 16:49
557
0
53442
مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی گلستان:

حضور 1100 روحانی فعّال در مساجد استان / رشد کمی و کیفی مراسم مذهبی در ماه مبارک رمضان

مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی گلستان گفت: در ماه مبارک رمضان حدود 1100 روحانی فعّال برای استان گلستان پیش بینی شده که عمده فعالیت این روحانیون تبلیغ، تفسیر، اقامه نماز و پاسخگویی سوالات شرعی است.

 به گزارش گلستان ما ؛ حجة الاسلام والمسلمین نورالله ولی نژاد  ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ماه مبارک رمضان هم ماه عبادت است هم ماه نیایش، مسائل فرهنگی و مذهبی بالاخص مسائل قرآنی این ماه رشد چند برابری را دارد.

مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی گلستان افزود: به همین خاطر ماه رمضان ماه فرصت ها، بهره برداری و ماه رشد و ترقی است. کسانی موفق هستند که بتوانند به خوبی در این ماه، از این فرصت های نایاب نهایت استفاده را برده و بنده خالص پرودگار شوند.

حجة الاسلام ولی نژاد با اعلام اینکه در استان گلستان حدود 2 هزار و 300 مسجد وجود دارد بیان کرد: از این تعداد مساجد، حدود یک هزار و 300 مسجد برای برادران و خواهران اهل سنت و چیزی حدود هزار مسجد هم برای برادران و خواهران تشییع مشغول به نشر معارف اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه در مساجد اهل سنت غالباً امام جماعت حضور دارند و نمازهای جماعت در حال اجراء و اقامه است متذکر شد: در مساجد تشییع استان حدود 66 درصد دارای روحانی و نماز جماعت در این مساجد برقرار است. بخشی از مساجد استان به خاطر عدم موقعیت مناسب(وجود مساجدی دربرخی از روستا ها یا در مجاورت مسجد شهر) فاقد روحانی هستند.

ولی نژاد اذعان داشت: در ماه مبارک رمضان حدود هزار یکصد روحانی برای استان گلستان پیش بینی شده که عمده فعالیت این روحانیون برای تبلیغ، تفسیر، اقامه نماز و پاسخگویی سوالات شرعی است. علاوه بر این آمار ادارات، نهادها و برخی از مکانهای خصوصی استان هم در این ماه مبارک برای حضور روحانیت تمهیداتی انجام شده است.

مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی گلستان بیان کرد: برای ماه در ماه رمضان امسال چندین مراسم تفسیری برنامه ریزی کرده ایم با حضور اساتیدی از قم و استان. به نظر می رسد استان گلستان در این ماه خدا حال و هوای خوبی را به خودش می گیرد و جلسات مذهبی هم از رشد کمی و کیفی برخوردار است.

وی گفت: سه وعده نماز جماعت برای غالب مساجد استان برنامه ریزی شده است، پاسخ به سوالات و شبهات برای دسترسی مردم به گنجینه معنوی تدارک دیده شده تا اگر کسی نیازی در این زمینه داشته باشد روحانیت ما بتوانند پاسخگو باشند.

این مقام مسئول تاکید کرد: هر فردی در هر نقطه ای از استان گلستان اگر نیازمند روحانی باشند می توانند با مراجعه به سازمان تبلیغات استان یا شهرستانها روحانی مورد نیاز مساجدشان را تأمین کنند.

ولی نژاد در پایان تاکید کرد: با توجه به سنت همه ساله سازمان تبلیغات همایش قرآنی در روز هشتم ماه مبارک رمضان برگزار خواهد کرد که میزبان آن همایش گرگان است. این مراسم بعد از ظهر روز سوم خرداد با حضور قاریان و علاقه مندان به قرآن برگزار خواهد شد./طوبی گلستان 

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.